PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA

CEL STUDIÓW:

Celem studiów jest przygotowanie uczestników do realizowania zadań opiekuńczo-wychowawczych, prowadzenia profilaktyki zagrożenia i niedostosowania społecznego. Absolwenci będą też mogli wykonywać zawód kuratora sądowego czy asystenta rodziny.

ADRESACI:

Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane.
Do podjęcia studiów wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego*.
*w rozumieniu Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

UZYSKANE KWALIFIKACJE:

  Studia nadają kwalifikacje. Program studiów realizowany jest zgodny z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450). Absolwenci tego kierunku mogą ubiegać się o zatrudnienie na stanowisku:

  • nauczyciela w szkołach wchodzących w skład młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii
  • wychowawcy w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii
  • nauczyciela w szkołach w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich
  • wychowawcy w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich

oraz uzyskają możliwość ubiegania się o zatrudnienie w instytucjach poza oświatą gdzie tego typu kwalifikacje są wymagane np. ośrodku pomocy społecznej.

PROGRAM:

Program studiów jest zgodny z nowym Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450). Program obejmuje m.in. zagadnienia z obszarów:

  • Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
  • Podstawy pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej
  • Diagnostyka psychopedagogiczna
  • Psychopedagogika rodziny
  • Profilaktyka i terapia uzależnień
  • Postawy społeczne wobec osób z niedostosowaniem
  • Podstawy prawne i etyczne w zakresie pracy resocjalizacyjnej i socjoterapii
  • Dydaktyka specjalna
  • Diagnoza i terapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
  • Indywidualne programy w socjoterapii
  • Metodyka pracy socjoterapeutycznej
  • Metodyka pracy resocjalizacyjnej
  • Resocjalizacja i socjoterapia w instytucjach o charakterze zamkniętym i w środowisku otwartym
  • Technologie informacyjne w resocjalizacji i socjoterapii
  • Praktyki w placówkach oświatowych

CZAS TRWANIA:

  3 semestry, 450 godzin, 180 godzin praktyk- wersja z dodatkowym modułem pedagogiki specjalnej;  3 semestry, 390 godzin, 120 godzin praktyk- wersja bez dodatkowego modułu pedagogiki specjalnej.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ: 

Studia podyplomowe organizowane będą w formule hybrydowej polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych  z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line.

Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (dwa , trzy razy w miesiącu) od godz. 9:00 do 15:00.

WARUNKI ZALICZENIA:

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów , zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zdanie egzaminu końcowego, realizacja praktyki pedagogicznej oraz uregulowanie płatności.

ZAPISY: 

tel. firmowy : 17 856 92 88;  tel. kom. 501 506 024;  mail:biuro@cud.rzeszow.pl