
TRENER UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNO-EMOCJONALNYCH (TUS-E)
Szkolenie certyfikacyjne
Prowadzący: dr n. hum. Anna Łachowska, dr n. hum. Katarzyna Wanat – w załączniku rekomendacje Konsultanta w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży, Kierownika Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie dr hab. n. med. Macieja Pileckiego
Czas trwania: 16 godzin
Grupa: 20 – 25 osób
Kurs skierowany jest do osób z przygotowaniem w zakresie pedagogiki specjalnej i/lub psychologii. Umożliwia zdobycie Certyfikatu Trenera Umiejętności Społeczno-Emocjonalnych (TUS-E) i uprawnia do prowadzenia zajęć specjalistycznych opartych na metodologii CASEL.
Cele szkolenia:
W trakcie realizacji kursu uczestnicy:
- Nabędą umiejętność projektowania i prowadzenia treningów umiejętności społeczno-emocjonalnych (TUS-E) dla uczniów szkoły podstawowej z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- Zdobędą wiedzę dotyczącą rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych,
- Poznają techniki wspomagania rozwoju podstawowych umiejętności społecznych oraz rozwoju świadomości emocjonalnej i empatii,
- Poznają techniki ułatwiające naukę samokontroli i regulacji emocji,
- Opracują algorytm rozwiązywania problemów w grupie uczniowskiej,
- Zdobędą dyplom ukończenia szkolenia oraz certyfikat Trenera Umiejętności Społeczno-Emocjonalnych (TUS-E) zgodne z wymogami MEN.
Program szkolenia:
- Podstawy teoretyczne Treningu Umiejętności Społeczno-Emocjonalnych (TUS-E).
- Rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych.
- Narzędzia do doskonalenia podstawowych umiejętności społecznych niezbędnych do funkcjonowania zgodnie z obowiązującymi normami kulturowymi.
- Analiza poszczególnych emocji – propozycje ćwiczeń dla uczniów szkoły podstawowej.
W czasie tej części szkolenia szczegółowo przyglądniemy się pięciu emocjom, by móc je później analizować wraz z uczniami:
- Złość – jak ją badać i konstruktywnie wykorzystywać?
- Strach – mądry przewodnik czy obezwładniający wróg?
- Smutek – ignorować go czy dać się zdominować?
- Wstyd – nielubiany towarzysz.
- Zazdrość – czy może nam służyć?
5. Radzenie sobie z awersyjnymi lub przykrymi emocjami – strategie samoregulacji.
- Analiza wyzwalaczy silnych emocji.
- Wewnętrzny kompas emocjonalny.
- Schemat postępowania w sytuacjach silnie naładowanych emocjonalnie.
6. Komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie problemów.
- Jakość komunikacji uwzględniającej doznania emocjonalne.
- Algorytm konstruktywnego rozwiązywania problemów.
7. Współpraca w grupie.
8. Projektowanie treningów umiejętności społeczno-emocjonalnych (TUS-E).
- Algorytm przygotowania zajęć dla uczniów szkoły podstawowej z uwzględnieniem potrzeb uczniów z zaburzeniami m. in. ze spektrum autyzmu w tym z Zespołem Aspergera, uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami hiperkinetyncznymi (ADHD).
- Dbanie o atrakcyjność treningów umiejętności społeczno-emocjonalnych (TUS-E).
- Etyka pracy uczniowskiego trenera umiejętności społeczno-emocjonalnych.
9. Zajęcia realizowane będą w formie wykładu problemowego oraz warsztatów praktycznych.
Uczestnicy otrzymają materiały zawierające informacje prezentowane w teoretycznej części szkolenia. Przekazane zostaną im również przykładowe scenariusze treningów umiejętności społeczno-emocjonalnych. W trakcie warsztatów uczestnicy poznają algorytm przygotowania zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, który będzie mógł być wykorzystywany w codziennej pracy zawodowej.
Koszt szkolenia: 420zł (dla studentów i absolwentów CUD 390zł)
Terminy szkoleń: 01-02.10.2022r., 26-27.11.2022r
ZAPISY:
tel. firmowy : 17 856 92 88
tel. kom. 501 506 024
mail:biuro@cud.rzeszow.pl